Rynek walutowy Forex - wprowadzenie

Ostatnim czasy zacząłem się zastanawiać nad inwestowaniem w internecie. Można to robić na wiele sposobów, ale mnie najbardziej zaciekawił zwrot Forex( z angielskiego Foreign Exchange).

Jest to nic innego jak rynek walutowy w rozumieniu globalnym - czyli skupia on każdą wszystkie waluty świata i jest określana międzynarodowym rynkiem walutowym. W tej tematyce występuje trochę specyficznych pojęć ekonomicznych, które niekiedy się wzajemnie uzupełniają, ale nie będę się wgłębiał w ich znaczenie dopóki nie zajdzie taka konieczność.



Dlaczego mnie osobiście zainteresował rynek walutowy?


Nie znam się zbytnio na giełdzie papierów wartościowych, jednak mój zdrowy rozsądek i czysta chłopska logika podpowiadają, że Forex może wydawać się bardziej opłacalny niż GPW.
Wykorzystanie walut takich jak dolar, euro, frank jest bardzo powszechne. Ale bardziej zaciekawiła mnie sytuacja nagłych spadków i wzrostów - euro teraz stoi po 4 złote, ale pamiętam okres jak było po 3 PLN. Podobnie dolar amerykański, teraz wynosi 3 złote a kiedyś 2, czyli o jedną trzecią mniej.
Nie wgłębiałem się w giełdę, ale nie sadzę żeby akcje miewały taką rozbieżność swojej wartości, oraz że są tak powszechnie dostępne jak waluta.

Drugim powodem mojego zainteresowania tym rynkiem, a nie giełdą jest sprawa dokonywania analiz. Oczywiście nie ominie się kwestii politycznych i gospodarczych, ale już na starcie trzeba zaznaczyć iż obserwacja walut - nawet kilkunastu, nie pochłonie tyle czasu co obserwacja indeksów giełdowych oraz nazw spółek.

Zatem nic tylko szukać jakiegoś symulatora i spróbować się w wirtualnym rynku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz